jak zmienić kąt wtrysku PD

bieber nago

Temat: [2.5TDI V6 (155KM)] prosba o analize logow
czyli termostat zostawie jak jest i zrobie to za 8tygodni w Polsce. Rozrzad byl zmieniany w serwisie audi 6tys km temu wiec nie bede tyle czekal...no i oczywiscie nic na chama!!!

bledow mi zadnych nie pokazuje ani to na zimnym jak i na rozgrzanym silniku ale faktycznie wydawalo mi sie ze nie ciagnie tak jak powinien na niskich obrotach, na jedynce to prawie wogole...a na pozostalch dopiero powyzej 2,5tys zaczyna delikatnie wciaskac w fotel

jesli chodzi zas o nastawienie kata wtryskow i egr to musze sie konkretnie doedukowac bo to dla mnie czarna magia...puki co poszukam, poczytam i jak cos bede pytal...

trzymam Cie za slowo Piotrze...mam nadzieje ze go nie poznam jak juz skonczymy:) powoli tracilem juz wiare w a6 2,5tdi

ewentulanie prosilbym w maire mozliwosci o podrzucnie jakis linkow do materialow, które mi to rozjasnia

http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf
znalazlem cos takiego ale szczerze mowiac nawet nie wiem gdzie to znalesc i jak sie za to zabrac...domyslam sie ze dostep do kola zebatego pompy nie bedzie za dobry...
Źródło: a6klub.pl/viewtopic.php?t=10796



Temat: [TDI VP] Kąt wtrysku , kanał 004, adaptacje ,
Chciałbym poruszyć problem bloku 004 , chodzi mi o to że przy kącie statycznym 55-58 , na bloku 004 wychodzi :
http://vw-passat.pl/vaglo...2ZmLCwsLCwsRU5E

czyli żeby pokrył się pokazywany przez ECU 0,4 z rzeczywistym potrzeba aby kąt statyczny cofnąć do około 38 , wtedy będzie oscylowało w okolicach 0.4-0.8 , skąd takie przypuszczenia widziałem na logach u innych osób z silnikiem ASV, które miały taki kąt , ale wtedy kąt statyczny jest do bani.
Czy Adaptacja :
-laczymy sie z Ecu Silnika [01]
-Login [11]
Login do silnikow 4 cyl. 12233
Kanal 04
Zmiana kata początku wtrysku
Tu przesuwamy cala os mapy „wartosci wymaganej „ ( block 004 pole 2 ) kata poczatku tloczenia .
( w silnikach PD kanal ten jest niedostepny / nie mozna zapisac innej niz org. wartosci)
Może zmienić ten kąt podawany przez ECU na np. na 1.1
Zacząłem tym się interesować bo u niektórych z silnikami ASV są inne katy podawane przez ECU .

Jednak zdaje sobie sprawe że zmiany w kanałach adaptacji mogą doprowadzic do uszkodzenia silnika, więc proszę o opinię .
Źródło: leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=20910


Temat: Czy w silnikach PD ustawia się kąt wtrysku ???
Witam
To Ty mylisz pojęcia Tonny S i opowiadasz bzdury jak nie wiesz to nie zabieraj głosu i nie wprowadzaj zamętu. Nigdy w pompowtryskiwaczach nie regulowało się i nie reguluje żadnego kąta wtrysku VAGiem bo nie ma takiej możliwości i potrzeby. To nie jest VP, ale PD a ty na 100% nie wiesz jak on działa i pleciesz takie bzdury chyba po to, aby posty zaliczać.Komputer sam dobiera właściwy kąt wtrysku ma to w mapach na stałe zapisane i zmienić to można tylko przez CHIPa to cała prawda.Zanim napiszesz kolejny post w tej sprawie sprawdź to co napisłem aby się dalej nie pogrążać.
Pozdrawiam
Źródło: leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=4480


Temat: Nadmierny klekot - 1.9 tdi 110KM AFN
witam
czy to Wam klekocze z przodu, na środku, czy w tylnej części silnika i czy jest to czysty klekot czy bardziej szumiący. Jeżeli w tylnej to może koło dwu masowe ale wtedy to nie będzie taki czysty klekot. Wejdź do kanału i posłuchaj z dołu gdzie jest ten klekot, pomocą może służyć kawałek drewna przykładany jedną stroną do elementów silnika (uważać na elementy obracające się) drugim do własnego ucha (dźwięk będzie się nasilać w miejscach gdzie występuje ten klekot. Sprawdź również ustawienie rozrządu w silnika z pompą wtryskową sprawdza się to w tditiming (ma być na niebieskiej linii BS 000 i potem przycisk tditiming), a w silnika PD sprawdza się kąta wtrysków BS 004 i chyba czwarta pozycja ma mieć blisko 0 i nie może skakać. Szklanki można sprawdzić wcześnie rano, jeżeli pojawi się większy klekot, a potem ucichnie to już wiesz, że musisz zmienić mechanika. Kolejną rzeczą to jest olej silnikowy i jego ciśnienie.

sojkis :vw:
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=17121


Temat: [MK4] Silniki diesla - dane techniczne i kilka pytań...

  peterpz a tutaj jeszcze troszkę lekturki w temacie boxa.

Zasada pracy

Box (moduł mocy) jest to rodzaj elektronicznego urządzenia instalowanego na linii sterowania i pomiarów stanu pompy w silnikach diesla. Mikroprocesor w nich zawarty wykrywa zakres znacznego wzrostu obciążenia i zwiększa wydatek paliwa poprzez rozkazy wysyłane na CAN-Bus (szynę transmisyjną sterującą osprzętem silnika ? VP44PSG5) lub poprzez bezpośrednie (TDI PD, V30, Denso-VP, VP44PSG16, niektóre Common-Raile) lub pośrednie (Common-Rail, VP37) sterowanie pompą. Chwilowe zwiększenie dawki zmienia także nieco ciśnienie doładowania podnosząc je nieznacznie o 0.1 - 0.15 bar. Wykorzystując zjawisko zubożenia silnika TDi dawka jest zwiększana nieco ponad wartość, jaka wynikałaby ze wzrostu ciśnienia. W modelach z bezpośrednim sterowaniem wtryskiwaczami regulowany jest również (w zależności od obrotów i obciążenia) kąt wtrysku paliwa.
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=60402


Temat: Regulacja MD1

Witam,
zabrałem się za regulację MD1 na swojej łódce. Nie dlatego abym to lubił, a dlatego że miał małą moc i w spalinach było bardzo dużo sadzy. Silnik nie bierze oleju i nie wypluwa ani ropy ani oleju ( to co wydziela sie w spalinach nie jest tłuste ). Silnik zawsze odpala. !!!
Na razie dałem do naprawy wtryskiwacz. Fachowiec wyczyścił go, ale oddając powiedział że końcówka jest rosyjska..... . Jak oglądam szwedzką dokumentację to tam cały wtryskiwacz wygląda inaczej jak u mnie. Jeżeli któryś z kolegów ma jakieś oryginalne zdjęcie wtryskiwacza od MD1 to chętnie bym je obejrzał. Teraz ten wtryskiwacz już nie leje jak poprzednio a ładnie rozpyla, ale nie zmieniło to za wiele w ilości "syfu" w spalinach.
Sprawa druga: ja się ma ciśnienie wtrysku do spalanie ( zawsze samochody miałem benzynowe...) . Czy jak podają w dokumentacji 135 - 140 kg/cm2 to ma tyle być, czy może być więcej ?
Sprawa trzecia: jak się reguluje kąt wyprzedzenia wtrysku ??
A na koniec: kto w Gdańsku może mi pomóc ( Merkado znam...) tak aby poprawa parametrów spalania mego silnika nie podwoiła wartości samej łodzi

Hmmm, temat starych VP nie jest łatwy...
Merkado drogie i nie che za bardzo w antykach grzebać, o p. Zaborowskim co ma warsztat w Conradzie chodzą... różne opinie, do Pucka i p. Samotyja daleko...
Wtryskiwacze doradzam sprawdzać na Krakowcu, tam gdzie flagi "Boscha", jak trzeba nowe czy końcówki wymienić, to dobiorą z katalogu co trzeba. Moje do MD2 tam robiłem - silnik po ich kalibracji przestał dymić, ale wciąż po odpaleniu na zimno daje przez kilka minut niewielką "plamę" z rury wydechowej/chłodzenia, co mnie jako zdeklarowanego przeciwnika zanieczyszczania wody strasznie deprymuje... .
Fotek wymontowanych wtryskiwaczy nie mam, ale mogę przesłać mailem instrukcję warsztatową w pdf* po angielsku - do MD1, MD2, MD3, tam są obrazki i parametry przydatne. Jeżeli takiej instrukcji potrzebujesz to wyślij kontakt mailowy na:
jerryrowinski (małpa) wp.pl
Źródło: sailforum.pl/viewtopic.php?t=6997


Powered by WordPress, © bieber nago